Harjoitteluasut ja liiton tunnusten käyttäminen

Krav Maga harjoitteluasun määrittää jäsenseura. Vyökoeasusteena 2.1.2016 alkaen on Suomen Krav Maga Liiton virallinen paita (harjoittelijoilla harmaa, ohjaajilla musta) ja mustat harjoitteluhousut ja edellinen suoritettu vyö. Housuissa tulee olla:

• SKML merkki vasemmassa lahkeessa
  • Lisäksi on mahdollista kiinnittää seuramerkki housujen oikeaan lahkeeseen.

SKML:n tunnuksin varustettuja asusteita tulee käyttää vain harjoittelussa tai liiton toimintaan liittyvissä tapahtumissa. Ohjaajien tulee käyttää harjoitusten pitämisessä tai liiton toimintaan liittyvissä tapahtumissa joko SKML:n virallista asua tai edustamansa kansainvälisen lajiliiton virallista ohjaaja-asua. Asuja ei tule käyttää muissa vapaa-ajan toiminnoissa.

Kansainvälisten yhteistyökumppanien tasokokeissa tulee seurata varusteissa ja asusteissa näiden antamia ohjeita. Lisätietoja löydät kansainvälisten organisaatioiden omilta sivuilta.

Suojukset

Krav Maga on kontaktilaji. Kontaktia ei harjoituksissa suoriteta täydellä teholla ilman riittäviä suojia. Yleisesti käytettäviä suojia ovat säärisuojat, alasuojat, hammassuojat, pääsuoja sekä avosormityyppiset hanskat. Suojien käyttäminen tekee harjoituksesta turvallista! Ei liene järkevää harjoitella itsepuolustusta, jossa rikkoo itsensä eikä pysty sen vuoksi puolustautumaan? Turvallinen ja laadukas varustepaketti maksaa n. 2-300€ ja useilla seuroilla on omille jäsenille tarkoitettu varustemyynti, josta saat tarvittavat varusteet. Ei tarvitse siis tuhlata aikaa suojien etsiskelyyn.