Imrich (IMI) Lichtenfeld 1910-1998

ImiEläkkeelle jäätyään 1964 Imi jatkoi Krav Magan kehittämistä siviilien tarpeisiin. Järjestelmän tuli sopia kaikille, sukupuoleen ja ikään katsomatta. Kaikille, jotka ehkä tarvitsisivat sitä pelastaakseen henkensä ja selviytyäkseen hyökkäyksestä mahdollisimman vähän loukkaantuneena. Järjestelmän uudistaminen ja nykyaikaistaminen annettiin Lichtenfeldin henkilökohtaisen lahjakkaan oppilaan Eyal Yanilovin tehtäväksi. Tämä menetelmä kantaa nykyisin yllään nimeä Krav Maga (hepr. kontaktitaistelu).

Maailmanlaajuisesti levittäytynyt Krav Maga toimii International Krav Maga Federationin alaisuudessa, joka omaa kehittyneimmän ja viimeisimmän tietotaidon lajista. Nykyään lajin pääkouluttajana toimii Eyal Yanilov, joka valvoo ohjaajien koulutusta henkilökohtaisella ohjauksella. IKMF on kansainvälisesti suurin ja levinnein liitto, joka perustettiin Imin nimenomaisesta toivomuksesta lajin levittämiseksi myös Israelin ulkopuolelle. Kaikki uusin hankittu ja kehitetty tietotaito panostettiin Imin unelman "So you may walk in peace" toteuttamiseksi ja uuden organisaation (IKMF) luomiseksi. Kaikki Suomen Krav Maga Liiton ohjaajat ovat IKMF:n kouluttamia.