Suomen Krav Maga Liitto Ry:n esittely

SKML Ry edustaa krav maga menetelmän perustajan Imi Lichtenfieldin ja hänen lähimpien oppilaittensa kehittämää itsepuolustusjärjestelmää Suomessa. Krav Maga rantautui Suomeen todenteolla vuonna 1996 pidetyn ensimmäisen ohjaajakoulutuksen kautta. Suomen Krav Maga Liitto perustettiin vuonna 1996 edustamaan seuroja yhteisesti.

Suomen Krav Maga Liiton tarkoituksena on edistää Krav Magan harjoittelua Suomessa sekä kehittää siitä realistista itsepuolusharjoittelua, jota menetelmän perustaja sen halusi olevan. Teemme hedelmällistä yhteistyötä myös muiden kamppailulajiliittojen sekä kansallisten liikunta- ja urheilujärjestöjen kanssa.

Suomen Krav Maga Liitto Ry jäsenseuroineen tarjoaa mahdollisuuden harjoitella menetelmän itsepuolustusversioita, joskin useat ohjaajamme ovat suorittaneet myös lähitaistelukouluttajakoulutuksen sekä viranomaiskravmagan ohjaajakoulutuksen. Menetelmän monipuolinen, yksinkertaisten reagointimallien toistaminen samantyyppisten hyökkäysten torjumiseen tekee siitä helposti omaksuttavan ja palkitsevan tavan harjoitella itsepuolustusta. Krav Magan perusperiaatteet ovat yksinkertaiset, itsepuolustustilanteet eivät useasti tätä ole: harjoiteltavaa riittää!