VYÖKOEVAATIMUKSET

Suomen Krav Maga Liitolla on oma kansallinen vyökoejärjestelmä. Tämän lisäksi kansainväliset yhteistyökumppanimme tarjoavat mahdollisuuden suorittaa omien tasokoevaatimustensa mukaisia tasoja. Näistä tasoista löydät lisätietoja alla olevista linkeistä.

www.kmgfinland.com
www.k-m.fi

Suomen Krav Maga liiton kansallinen vyökoejärjestelmä koostuu seuraavasti:

Yleistä vyökokeista

Suomen Krav Maga Liiton kansallisen tyylisuunnan mukainen vyöjärjestelmä tarjoaa mahdollisuuden tavoitteelliseen harjoitteluun ja itsensä kehittämiseen. Vyökoejärjestelmässä korostuvat niin krav magan yleisten periaatteiden ja fyysisen itsepuolustuksen toteuttaminen kuin itsepuolustukseen kuuluvan psykologian ja lainopillisen puolen hallinta.

Suomen Krav Maga Liiton jäsenseuroissa harjoitetaan myös muiden krav maga tyylisuuntien mukaisia taso-/vyöjärjestelmiä. Näiden tarkemmat ohjeet löydät tyylisuuntien omilta sivuilta/ seurastasi.

Vyökokeet antavat jokaiselle mahdollisuuden seurata järjestelmällisesti oman osaamisensa kehittymistä. Vyökokeista saa palautteen ja ohjauksen siihen, miten suunnata omaa harjoitteluaan, mihin kiinnittää huomiota ja myös siitä, mitkä osa-alueet ovat hyvällä tasolla. HUOM! Kenenkään ei ole pakko osallistua vyökokeisiin, harjoittelu on tärkeintä!

Vyökokeissa käytettävät asusteet

Vyökoeasusteena 1.1.2018 alkaen on Suomen Krav Maga Liiton virallinen harjoituspuku, johon kuuluu liiton tunnuksilla oleva sininen harjoitustakki, liiton tunnuksilla olevat mustat housut ja edellinen suoritettu vyö. Sekä takissa että housuissa saa olla myös oman seuran virallinen tunnus. Keltaisen vyön voi suorittaa myös muussa asussa kuin virallisessa harjoituspuvussa.

Vyökoelupa

Edellytykset vyökokeisiin osallistumiselle

1. Harjoittelijan tulee saada lupa seuran ohjaajalta. Lupa on kirjallinen ja se tulee olla mukana tasokokeissa tai toimitettuna tasokokeen vastaanottajalle. Tulosta tästä vyökoelupa: skml-vyokoelupa_2018.docx
  2. Harjoittelijalla tulee olla Krav Maga passi. Passin voit hankkia omasta seurastasi. Passin hinta on 25€.
  3. Harjoittelijalla voimassa oleva Suomen Krav Maga Liiton lisenssi sekä krav maga harjoittelun kattava vakuutusturva. Lisenssi sekä lisenssi+vakuutuksen voit hankkia kätevästi netistä http://www.suomisport.fi

Kokeiden hinta

Kokeiden hintaan sisältyvät diplomi ja vyö.

• Keltainen, oranssi, vihreä vyö – 30€
  • Sininen ja ruskea vyö – 60€
  • Musta vyö – 100€

Kokeiden suorittaminen

Suomen Krav Maga Liiton kansallisen tyylisuunnan mukaiset vyökokeet suoritetaan erillisissä vyökoetapahtumissa, joita järjestetään seurojen toimesta ja/tai SKML:n leirien ja valmentajakoulutusten yhteydessä. Vyöarvot keltainen, oranssi, vihreä voidaan suorittaa omassa seurassa. Sininen, ruskea ja musta vyö suoritetaan SKML:n leirien tai valmentajakoulutusten yhteydessä.

Osallistuakseen vyökokeisiin harjoittelijan tulee saada lupa oman seuran ohjaajalta. Lupa on kirjallinen ja se tulee olla mukana vyökokeissa tai toimitettuna vyökokeen vastaanottajalle.

Osallistuakseen vyökokeeseen harjoittelijalla tulee olla Krav Maga passi. Passin hinta on 25€ ja sen voi hankkia omasta seurasta tai vyökokeen järjestäjältä.

Osallistuakseen vyökokeeseen, suorittajalla tulee olla voimassa oleva krav maga lisenssi ja krav maga harjoittelun kattava vakuutus

Aikaväli/harjoitusmäärä edellisestä kokeesta:

• keltaisesta oranssiin 5kk/50 harjoitusta,
  • oranssista vihreään 80 harjoitusta/8kk,
  • vihreästä siniseen 100 harjoitusta/12kk,
  • sinisestä ruskeaan 100 harjoitusta/12kk,
  • ruskeasta mustaan 150 harjoitusta/18kk.

Vaadittava osaaminen

Kansalliset vyökoevaatimukset löytyvät Suomen Krav Maga Liiton sivuilta erillisinä dokumentteina.

Kokeen uusiminen

Vyökoe on hyväksytty tai hylätty, vyökokeen pitäjä antaa palautteen.

Hylätyn vyökokeen uusinnasta peritään myös maksu

Hylätty vyökoe uusitaan kokonaisuudessaan seuraavassa vyökoetilaisuudessa.

Vyökokeiden vastaanotto

Suomen Krav Maga Liiton mustavyöt ottavat seuroissa vastaan vyöarvot keltainen, oranssi, vihreä. Vyöarvot sininen, ruskea, musta suoritetaan liiton kansallisilla leireillä.