VYÖKOEVAATIMUKSET

Suomen Krav Maga Liitolla on oma kansallinen vyökoejärjestelmä. Tämän lisäksi kansainväliset yhteistyökumppanimme tarjoavat mahdollisuuden suorittaa omien tasokoevaatimustensa mukaisia tasoja. Näistä tasoista löydät lisätietoja alla olevista linkeistä.

www.kmgfinland.com
www.k-m.fi

Suomen Krav Maga liiton kansallinen vyökoejärjestelmä koostuu seuraavasti:

Yleistä vyökokeista

Vyö-/ tasokoejärjestelmä antaa mahdollisuuden tavoitteelliseen harjoitteluun. Krav Maga on kuitenkin itsepuolustuslaji, jossa teknisen suorittamisen lisäksi korostuu myös psykologinen ja lainopillinen puoli.

Vyökokeet antavat jokaiselle mahdollisuuden seurata järjestelmällisesti oman osaamisensa kehittymistä. Vyökokeista saa palautteen ja ohjauksen siihen, miten suunnata omaa harjoitteluaan, mihin kiinnittää huomiota ja myös siitä, mitkä osa-alueet ovat hyvällä tasolla. HUOM! Kenenkään ei ole pakko osallistua vyökokeisiin tai tasokokeisiin (peruskurssia lukuun ottamatta), harjoittelu on tärkeintä!

Kokeiden suorittaminen

Kokeita voi suorittaa seurojen järjestämänä sekä liiton ja tyylisuuntien järjestämillä leireillä.

Osallistuakseen vyökokeisiin harjoittelijan tulee saada lupa oman seuran ohjaajalta. Lupa on kirjallinen ja se tulee olla mukana vyökokeissa tai toimitettuna vyökokeen vastaanottajalle.

Osallistuakseen vyökokeeseen harjoittelijalla tulee olla Krav Maga passi. Passin hinta on 25€ ja sen voi hankkia omasta seurasta tai vyökokeen järjestäjältä.

Osallistuakseen vyökokeeseen, suorittajalla tulee olla voimassaoleva krav maga lisenssi ja krav maga harjoittelun kattava vakuutus

Vaadittava osaaminen

Tutustu tarkemmin vyökoe/tasokoevaatimuksiin tyylisuuntasi ohjeista (SKML Vyökoevaatimukset, KMG Finland Tasokoevaatimukset, Classic Krav Maga vyökoevaatimukset)

Kokeen uusiminen

Vyökoe on hyväksytty tai hylätty, vyökokeen pitäjä antaa palautteen.

Hylätyn vyökokeen uusinnasta peritään myös maksu

Hylätty vyökoe uusitaan kokonaisuudessaan seuraavassa vyökoetilaisuudessa.

Vyökokeissa käytettävät asusteet

Krav Maga harjoitteluasun määrittää jäsenseura. Vyökoeasusteena 2.1.2016 alkaen on Suomen Krav Maga Liiton virallinen paita (harjoittelijoilla harmaa, ohjaajilla musta) ja mustat harjoitteluhousut ja edellinen suoritettu vyö. Housuissa tulee olla:

SKML merkki vasemmassa lahkeessa

Lisäksi on mahdollista kiinnittää seuramerkki housujen oikeaan lahkeeseen.

Kansainvälisten yhteistyökumppanien vyökokeissa tulee seurata varusteissa ja asusteissa näiden antamia ohjeita. Lisätietoja löydät kansainvälisten organisaatioiden omilta sivuilta.

Vyökokeiden vastaanotto

Suomen Krav Maga Liiton mustavyöt ottavat seuroissa vastaan vyöarvot keltainen, oranssi, vihreä. Vyöarvot sininen, ruskea, musta suoritetaan liiton kansallisilla leireillä.

Vyökoelupa

Tulosta tästä vyökoelupa: skml-vyokoelupa.docx