VARUSTEET JA SUOJAT

Harjoitteluasut ja liiton tunnusten käyttäminen

Krav Maga harjoitteluasun seuroissa määrittää kukin jäsenseura itse. Liiton jäsenseuroissa harjoitellaan useita eri krav maga tyylisuuntia ja näillä kaikilla on omat logonsa. Suomen Krav Maga Liiton asuna on mustat housut, joissa on liiton logo vasemmassa lahkeessa ja mahdollisesti seuran logo oikeassa. Harjoittelijoilla t-paidan väri on harmaa, valmentajilla musta. Kansallisessa vyökoejärjestelmässä on myös useita harjoitustakkia vaativia harjoitteita (vaateotteet). Takin väri on sininen, mustat vyöt voivat käyttää myös halutessaan mustaa takkia.

KMG tyylisuunnan asuohjeista löydät lisää tietoa tyylisuunnan omilta sivuilta www.kmgfinland.com.

CLASSIC KRAV MAGA:n asuohjeista löydät lisää tietoa tyylisuunnan omilta sivuilta www.k-m.fi.

Suojukset

Krav Maga on kontaktilaji. Kontaktia ei harjoituksissa suoriteta täydellä teholla ilman riittäviä suojia. Yleisesti käytettäviä suojia ovat säärisuojat, alasuojat, hammassuojat, pääsuoja sekä avosormityyppiset hanskat. Suojien käyttäminen tekee harjoituksesta turvallista! Ei liene järkevää harjoitella itsepuolustusta, jossa rikkoo itsensä eikä pysty sen vuoksi puolustautumaan? Turvallinen ja laadukas varustepaketti maksaa n. 200-300€ ja useilla seuroilla on omille jäsenille tarkoitettu varustemyynti, josta saat tarvittavat varusteet. Ei tarvitse siis tuhlata aikaa suojien etsiskelyyn.